یک روز کاری مدیر ساخت

مدیریت ساخت، یک شغل پرفعالیت، پرانرژی و پربازده است که برای تمامی افراد از جوانب مختلف زندگی، مانند مهندسی، کار و مدیریت پروژه، جذابیت دارد. طبق تحقیقی که توسط موسسه BLS انجام شده است، حوزه مدیریت ساخت در حال رشد است و در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲، رشد ۱۶ درصدی را در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم. یک نکته جالب این است که دستمزد مدیران ساخت نیز از این رشد مستثنا نیست و مدیران ساخت ممکن است در طول دوره مدیریت خود ثروت خوبی ایجاد کنند. به عنوان مثال، حقوق کمترین مدیر ساخت حدود ۵۰،۰۰۰ دلار و حقوق بیشترین مدیر ساخت تا ۱۴۴،۵۰۰ دلار است. اما واقعاً مدیر ساخت بودن به چه معناست؟ در اینجا به بررسی عمیق‌تری از این شغل و وظایف آن‌ها خواهیم پرداخت.

وظایف اصلی مدیران ساخت عبارتند از:

  1. برنامه‌ریزی، سازماندهی، زمان‌بندی، هدایت، کنترل و به اتمام رساندن پروژه‌ها.
  2. استخدام و مدیریت پیمانکاران و کارمندان.
  3. آماده‌سازی و انعقاد بودجه.
  4. بهینه‌سازی استفاده از منابع فیزیکی و انسانی.
  5. همکاری با معماران و مهندسان برای بهینه‌سازی نتیجه نهایی.
  6. مذاکره قرارداد و نمایندگی شرکت.
  7. حفظ امنیت کارگران.
  8. اطمینان از اجرای قوانین ساخت و ساز رسمی.

یک روز کاری مدیر ساخت شامل انجام وظایفی مانند جلسات، برنامه‌ریزی، کار با اسناد و حضور در محل پروژه است. مدیران ساخت باید دارای دو مهارت تحلیل برای حفظ پیشرفت پروژه و توانایی تشویق کارمندان خود باشند.

تونی پرینسی، یک مدیر ساخت، همواره پروژه‌های خود را بازدید می‌کند. در یک مصاحبه با بلومبرگ، او می‌گوید: "من اعتقاد دارم که حضور مدیران ساخت در کارگاه، نوعی سرمایه‌گذاری است. آنها سرمایه‌گذاری در انگیزه کارگران و سایر مدیران می‌باشند."

مدیران اجرایی مؤثر دو ویژگی ویژه دارند. آنها همواره درگیر کار هستند و باعث ایجاد انگیزه در کارمندان خود می‌شوند.