نکاتی برای مدیریت زمان

چقدر کار در روز می‌توانید انجام دهید؟ شرط می‌بندم شما هم مثل من دوست دارید آخر روز چند ساعت بیشتر وقت داشته باشید! واقعیت این است که اگر زمان را خوب مدیریت کنید، می‌توانید روز پربارتری داشته باشید. نکات زیر می‌توانند مدیریت زمان را برایتان ساده‌تر کنند:

  • از لیست کار استفاده کنید: استفاده از لیست کار باعث می‌شود کارهای روزانه تان را فراموش نکنید. همچنین، اولویت‌بندی کارها نیز ساده‌تر می‌شود. حتی می‌توانید از نرم‌افزارهای مدیریت کار استفاده کنید. با استفاده از این نرم‌افزارها، می‌توانید کارهای مهمتان را از کارهای غیرضروری متمایز کنید و آن‌ها را علامت بزنید. نسخه‌های موبایل این نرم‌افزارها می‌تواند همیشه همراه شما باشد. صادقانه بگویم، پرکاربردترین نرم‌افزار موبایل من، نرم‌افزار مدیریت کارهایم است.

  • ایمیل‌هایتان را لحظه به لحظه چک نکنید! ممکن است برایتان کمی سخت باشد، ولی سعی کنید به هر ترتیبی که شده، ایمیل‌هایتان را بیش از ۲ بار در روز چک نکنید. مطمئن باشید کسی بهترین خبر عمرتان را از طریق ایمیل به شما اطلاع نخواهد داد. اگر کسی کار فوری داشته باشد، به شما تلفن می‌زند. بنابراین، چک کردن زیاد ایمیل، چیزی جز اتلاف وقت نیست.

  • از درایوهای آنلاین استفاده کنید: فایل‌های پراستفاده تان را در درایوهای آنلاین نگهداری کنید. بخصوص پروژه‌ای که کل وقت شما را در منزل و محل کارتان گرفته است. در این صورت همیشه و در همه جا به آخرین نسخه فایلها دسترسی خواهید داشت. خود من از SkyDrive و Dropbox برای نگهداری فایلها استفاده می‌کنم. نسخه آفلاین این سرویسها بدون نیاز به اینترنت، امکان دسترسی به فایلهایتان را می‌دهد. بنابراین، می‌توانید بخشی از کارهایتان را در هواپیما، قطار و در مسافرت‌های کاری انجام دهید.

  • از تمپلیت‌ها استفاده کنید: تمپلیت‌ها فایلهایی خالی هستند که به فرمت خاصی دارند. زمانی که می‌خواهید یک پروژه جدید شروع کنید یا بطور مثال نامه یا گزارشی جدید بنویسید، استفاده از تمپلیت می‌تواند سرعت شما را چندین برابر کند. بنابراین، برای خود یک مجموعه از فایلهای تمپلیت تهیه کنید.

  • از ابزارهای مدیریتی آنلاین استفاده کنید: با استفاده از این ابزارها، همیشه می‌توانید آخرین وضعیت پروژه را مانیتور کنید. همچنین می‌توانید با اعضای تیم، ارتباط مستمر داشته باشید و از بروز مشکلات احتمالی باخبر شوید.